Τα τελευταία 15 χρόνια, η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας
έχει αλλάξει ριζικά την καθημερινότητα μας. Τα κινητά τηλέφωνα, ο κυβερνοχώρος,
η εικονική ψηφιακή πραγματικότητα, οι on line αγορές και πληρωμές και δεκάδες άλλες
ενέργειες που αυτοματοποιήθηκαν χάρις στην τεχνολογία, επηρέασαν πολλαπλούς τομείς της ζωής
μας, αφού κάθε πληροφορία είναι
προσβάσιμη από όλους μας με ένα «κλικ», από οποιαδήποτε γωνία του κόσμου και αν
προέρχεται. Είναι αξιοσημείωτο το ενδιαφέρον που παρατηρείται τα τελευταία
χρόνια από ανήλικους και ενήλικους για τα λεγόμενα social networking site, ή
αλλιώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι χρήστες μπορούν μέσα από αυτά τα δίκτυα
να συνομιλήσουν με φίλους τους ενώ ταυτόχρονα γνωρίζουν και νέα άτομα με τα
οποία επικοινωνούν, ανταλλάσουν φωτογραφικό υλικό, σχολιάζουν διάφορα θέματα
και ανταλλάσουν απόψεις. Ο κάθε χρήστης διαμορφώνει το δικό του προφίλ, εντάσσοντας μέσα σε αυτό προσωπικές του
φωτογραφίες, απόψεις, σκέψεις, στάσεις,
επιθυμίες, ενδιαφέροντα επαγγελματικά και μη, σχόλια για κάθε λογής θέμα και
πολλές φορές τα στοιχεία επικοινωνίας του.
Συνήθως το προφίλ αυτό είναι προσβάσιμο από όλους τους χρήστες
του διαδικτύου. Ωστόσο, ο ιδρυτής ενός προφίλ έχει τη δυνατότητα να επιλέξει
ποιος μπορεί να αναγνώσει το προφίλ του
Τα
«κλικ» στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και οι χρήστες τους αυξάνονται ώρα
με την ώρα, ενώ συνεχώς αναζητούνται νέοι τρόποι για τη βελτίωση της
επισκεψιμότητας των ιστοσελίδων τόσο από ερασιτέχνες όσο και από επαγγελματίες
του είδους. Η εποχή, καθώς φαίνεται, επιτάσσει την προσαρμογή στις νέες
τεχνολογίες και πάντες αρέσκονται σε αέναο κυνήγι διαδικτυακών «φίλων»,
«θαυμαστών», «οπαδών» κ.ο.κ.
Η
αδιαμφισβήτητη επιτυχία και η διευρυμένη χρήση τους οφείλεται ως επί το
πλείστον στην πληθώρα των δυνατοτήτων αλλά και των ευκαιριών που προσφέρουν τα
εργαλεία/ ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης στους χρήστες τους. Όσα δεν έχουν
καταφέρει να προσφέρουν τα παραδοσιακά μέσα (τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση)
δεκαετίες τώρα, το έχουν καταφέρει τα νέα μέσα την τελευταία πενταετία.
Καθώς οι χρήσεις τους
ποικίλλουν, διαφοροποιούνται ή και ομαδοποιούνται αναλόγως με την περίπτωση,
την επιχείρηση ή το άτομο, τα social media μπορούν
να λειτουργήσουν ως ακολούθως: τρόπος διασκέδασης/ χώρος κοινωνικής δικτύωσης/
μέσο προβολής/ πηγή ενημέρωσης και πληροφόρησης/ εργαλείο άμεσης ή έμμεσης
αναγνωρισιμότητας κ.λπ. Και τι πιο αξιοσημείωτο…όταν όλες οι παραπάνω
λειτουργίες δύνανται να συνυπάρχουν στο ίδιο περιβάλλον, χωρίς η μία να αναιρεί
την άλλη!
Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν
καθημερινή συνήθεια των νέων. Στις ιστοσελίδες αυτές, παιδιά, νέοι, αλλά και
μεγαλύτεροι χρήστες μέσα από τα εικονικά τους προφίλ λειτουργούν διαδραστικά με
άλλους χρήστες, δημοσιεύουν τις φωτογραφίες και τα βίντεό τους, γίνονται μέλη
σε ομάδες κοινών ενδιαφερόντων (groups), δημοσιεύουν και ανταλλάσουν τις
καλλιτεχνικές τους δημιουργίες (μουσική, εικαστικά έργα κ.λπ.), επισκέπτονται
σελίδες άλλων χρηστών και χρησιμοποιούν πλήθος εφαρμογών (κουίζ, παιχνίδια,
κ.λπ.).
Βιβλιογραφία:
2. http://www.saferinternet.gr/index.php?objId=Category18&childobjId=Category24&parentobjId=Page2
.
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
.
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου